петак, 7. фебруар 2020.

OnaKojuValjaSlušati, Roman by Nelly Poerich- Sarine sustanarke Tri Krpene Veštice👱/ 3. Vlog 💋



*Sačuvaj Bože da su ukrasi! Veštice su moja tuga, zli jezici, sva pakost ovog sveta* Sarine sustanarke, tri krpene veštice…

 

Sara je svojih dvadeset devet godina savršeno nosila, čvrsto skopčana rukama mladosti. Njeno prelepo porcelansko lice, neobično finih crta isticala je duga bebi plava kosa do struka, koju bi često podizala šnalom u neku od zanimljivih punđi. Frizuru i šminku bi uvek prilagodila oblačenju, prema prilici. Na svoju figuru bi se ponekad  i te kako žalila. U stalnoj borbi sa kilogramima napravila je zaokret i prešla na zdraviju ishranu. Kao strasnom sladokuscu, teško joj je padalo odricanje. Svoj stil je neumorno gradila, prateći trendove samo onoliko koliko bi pristajao njenom karakteru. Najlagodnije se osećala  u “Casual fazonu“, u famoznom džinsu, uzanim farmericama, osveženim njenim kreacijama. Klišei su je izluđivali, pa bi ih buntovno cepala, kad god bi pokušavali da je izvuku iz njenog sveta. Druženje sa njom zahtevalo je savršenu diskreciju dajući prohodnost do njenog velikog srca.

Vrcala je od saveta i nesebično ih delila, fino upakovane u srcolike kutijice nade, ukrašene ružičastim mašnicama snova, brižno čuvane u tajnim ladicama duše. A kad bi je nečijom nepravednom pritužbom sustigle suze, grubo bi odbijala tugu, koja je bila u liku tri veštice; kad god bi promolile svoje dugačke noseve, nutkajući Sari neke od svojih poderanih maramica. Tešile bi je, kao i sve druge, onako usput. Mrzela je tu bezdušnu figuru tuge, opake veštice! Jednim svojim razočaranjem po izlasku s fakulteta, naletela je na lutkarsku radnju, u čijem su izlogu bole oči prolaznika. Pošto im se najstrašnije narugala, ipak se vratila da ih kupi iz samo njoj znane osvete. Seljakala ih je iz stana u stan, da bi napokon našle svoje mesto u Sarinoj novoj kući.

- Sačuvaj bože da su ukrasi! Veštice su moja tuga, zli jezici, sva pakost ovog sveta. One me drže budnom, da se ne ponesem lepotom života, da ne od reagujem onako kako ne valja, na svoju ličnu štetu. Eto, zato ih držim na oku, drage moje! - sa svojim neobičnim obrazloženjem negodovala bi Sara, na zadirkivanje nje-nih drugarica. Davidu je ta njena igrarija činila slast, u nekom od kritičnih momenata njihove veze.

- Saro, šta kažu tvoje veštice na onu našu sinoćnu svađu? A, šta kažu? Ko je u pravu, ti ili ja? Ljubomorno pseto moje!

- Čuj njega. Šta bi rekle uštve? Ništa! Naslađuju se mojim suzama, ali za kratko. Dobila je svaka svoje, dobro bi ih isprašila po turu. Sinoć je Crnkinja - Avetinja nadrljala svojski, eno je sad pokunjena nosa visi o kotliću u toaletu hi-ha-ho-hu,  sve po zasluzi, dragi moj! A i ti ćeš polako, nastaviš li sa svojim besramnim lažima i zakulisnim radnjama! - odbrusila bi mu spremno Sara.

Volela je da prkosi vešticama, svakoj ružnoj pojavi, zabadajući čiode u njihove ništavne zakrpe. Prva veštica, Riđana - Furija, visila je zakucana na polici sa knjigama, tik iznad njenog kreveta. Opako bi joj se rugala, kad god bi je zahvatio nečiji gursuzluk ničim izazvan. Kako kroči iz svog dražesnog sveta nabasala bi na neku ružnu pojavu. Obično bi je kulturno zaobilazila držeći se svojih prefinjenih merila ponašanja. Ali kada bi joj bezosećajno gazili po prstima, izazovno se unoseći u lice, bila bi ratoborna na sebi svojstven način. Sarin oštar jezik bi ih sasekao u korenu zločestih namera. Savest joj je bio putokaz i nije želela da ga izgubi na nekim od šarolikih prepreka sudbine.

- Ne pilji u mene kao u čudo, cinična gaduro, hoću da spavam, a ne da se sa okorelom zloćom do jutra zamajavam.- skresala bi joj svojski Sara .

A onda bi ljutito ugasila svetlo, bežeći u san.

Drugu vešticu, Žućanu - Osionu, dobro je učvrstila čiodama na tablu za poruke, odmah do ulaznih vrata, gde bi joj pri izlasku iz kuće, okačila o nos poruku,

- Žuta mirna! Tvoje je tu da visiš veštice, a ne da perlijaš tom metlom koje kuda! Zapaliću te krparo usukana! Gle, ti nje ulizice! Pokrij to tvoje zločesto lice!

Treća veštica, Crnkinja -  Avetinja, našla bi se zbog čestih kazni okačena u kupatilu o ručku vodo-kotlića. Kad god bi Saru dotukao krivo nasađen dan, ona bi joj pri tuširanju podozrivo odbrusila:

- Šta buljiš Baba Sero? Tvoje je da puštaš vodu! Da zaradiš boravak u ovoj kući! Ne iščekuj moje suze da se ne bi našla na ulici!  Ma nee,... u kanti, u kanti za đubre, pa se frajlaj do mile volje sa onim dosadnim mačorom,... eno ga opet arlauče, treba mu društvo lepotice. Da te se dokopa,...e, da mi je videti kako bi tad izgledala!? Ha, ha, mogu misliti! Horor! O, Gospode dragi, da me sad neko čuje pomislio bi da sam načisto fijuknula.

 

mirna! Tvoje je tu da visiš veštice, a ne da perlijaš tom metlom koje kuda! Zapaliću te krparo usukana! Gle, ti nje ulizice! Pokrij to tvoje zločesto lice!

Treća veštica, Crnkinja -  Avetinja, našla bi se zbog čestih kazni okačena u kupatilu o ručku vodo-kotlića. Kad god bi Saru dotukao krivo nasađen dan, ona bi joj pri tuširanju podozrivo odbrusila:

- Šta buljiš Baba Sero? Tvoje je da puštaš vodu! Da zaradiš boravak u ovoj kući! Ne iščekuj moje suze da se ne bi našla na ulici!  Ma nee,... u kanti, u kanti za đubre, pa se frajlaj do mile volje sa onim dosadnim mačorom,... eno ga opet arlauče, treba mu društvo lepotice. Da te se dokopa,...e, da mi je videti kako bi tad izgledala!? Ha, ha, mogu misliti! Horor! O, Gospode dragi, da me sad neko čuje pomislio bi da sam načisto fijuknula.

 

 Nevenka Nelly Poerich

Sva Prava zadržana

Strogo Zabranjeno Svako Kopiranje i Postavljanje na druge Kanale


Нема коментара:

Постави коментар